O mně

Jsem učitelka.

Můj životní příběh NA PLNÝ PLYN najdete zde.

Učím a tvořím sama sebe v každodenním žití a bytí, své životní zkušenosti dávám k nahlédnutí.

Mojí vášní je vytváření rozmanitých učebních materiálů nabízející zajímavá propojení reality a zkušeností...

Hraju si s písmenky, co nás učí se vyjadřovat, s obrázky, i životními výzvami...

Fascinuje mě písmo, komunikace, objevování nových úhlů pohledu, souvislostí a spojování je v respektu a nasloucháním, předávání inspirace dál...

Miluji tvořit svobodně, učit a ráda bych inspirovala ty, co mají zájem a touží se stát aktivní součástí...

 

Tvořím všude, kam se vložím.

Vytvářím rozmanité školní pomůcky, pracovní listy. Mnohé aplikováno ve školní praxi.

Máte-li zájem podpořit rozvoj svůj i vlastních dětí, mohu Vám nabídnout inspiraci z vlastního života, z učitelství na 1. stupni, moje vlastní autorské pomůcky a pracovní listy. Vše prověřeno v praxi. Testováno životem- na sobě, dětech (školních i vlastních 😉 )...

Ráda bych vytvořila svobodný zodpovědný prostor UČÍME SE SPOLEČNĚ, kde bychom se navzájem mohli učit a inspirovat svými životními příběhy a zkušenostmi.

Zajímá Vás více? Připojíte se?

Jsem ČLOVĚK.

V dualitě.

 

ŽENA.

 

Občas v energii MUŽE.

 

Smyslná...

S očima dokořán,

ochutnávající žití a bytí,

naslouchající,

cítící rozmanité vůně světa,

s otevřenou náručí,

milovaná a milující,

s hlavou v oblacích

a nohama pevně na Zemi.

 

To vše jsem .

 

JANA TLAPOVÁ.

 

Originální.

Tvořivá.

Hravá.

 

NEPATRNÁ kapka v nekonečném vesmíru,

jedna z mnoha, a přesto JEDINEČNÁ,

jako VY...

 

Jsem učitelkou ve ŠKOLE ŽIVOTA.

 

UČÍME SE SPOLEČNĚ.

Každý den. Po celý život.

 

Tvoříme si aktivně, hravě láskyplný

SVOBODNÝ ZODPOVĚDNÝ PROSTOR

respektující odlišnosti v jedinečnosti,

různé úhly pohledu.

 

Začínáme krok po kroku tady a teď, hned:

Z písmenek, obrazů a vět

stvoříme si nový školní svět...

Jsem člověk z masa a kostí...

 

Výška:               175 cm

Váha a míry:    stále se mění, kdo si to má pořád pamatovat...

Věk:                   žádná mladice. Husákovo dítě, ročník 76, čerstvá čtyřicátnice... Zraju jako víno. 😉

Pohlaví:             na první pohled ŽENA- cyklická, přijímající sama sebe ve všech podobách (+/-),

měnící se každým okamžikem, rozkvétající, sama sebe překvapující... obsahující i energii MUŽE...

Vlastnosti:        tvořivá, hravá, líná, milující, milovaná, pečující, opečovávaná, přátelská i introvertní, vyrovnaná i hysterická, svobodně a zodpovědně si život tvořící...

V novodobých technologiích nezkušená, vnímající obrovské možnosti a sílu tohoto fenoménu... V internetových vodách začínající plavkyně, teprve objevující krásy a možnosti tohoto proudu, který ji občas strhne pod hladinu, nebo vyvrhne na břeh, nechá odpočinout, ale pak zase láká k namočení a plavbě...

Omluvte prosím mé začátečnické chyby a první neumělá tempa... Snažím se, jak nejlépe dovedu... 😉

 

 

         ŽIJU ŽIVOT NAPLNO VE VŠECH ROLÍCH, JAK PŘICHÁZELY:

  • rolích vyplývajících z rodinných vazeb: dcera, sestra, vnučka, sestřenice atd...
  • rolích vyplývajících z pohlaví: žena- proměnlivá, cyklická, rozkvétající...
  • rolích vyplývajících z společného rodinného soužití, partnerství a manželství: přítelkyně, partnerka, milenka, manželka, společnice…
  • rolích vyplývajících z mateřství, vytvářející nové rodinné vazby: těhotná, matka, kojná, pečovatelka, vychovávající i nevychovávající...
  • rolích vyplývajících ze studia, práce a životních okolností: žačka, studentka, spolužačka, spolupracovnice, učitelka, češtinářka, kamarádka, parťačka, podporovatelka, průvodce…
  • rolích vyplývajících z životních okolností, celoživotního se učení, volnočasových aktivit a každodennosti v rodinném soužití: koordinátorka rodinného žití, manažerka, ředitelka, koučka, sekretářka, domácí učitelka, pedagožka volného času, psycholožka, psychoterapeutka, fyzioterapeutka, lékařka, zdravotnice, zodpovědněji se chovající k vlastnímu zdraví, kritička očkování, soudce, policista, právník, finančník, parťák, humoristka, masérka, pedikérka, manikérka, kadeřnice, sportovkyně, tanečnice, umělkyně, malířka, básnířka, spisovatelka, čtenářka, zpěvačka, řečník, filosofka, sebe-rozvíjející se, mysticky poznávající, nové úhly pohledu studující, alternativní, kartářka, eko-ezo-bio smýšlející, rebelka, blázen, relaxující, odpočívající, projektantka, stavitelka, návrhářka, šička, módní poradkyně, kuchařka, cukrářka, uklízečka, zahradnice, zahrádkářka, hostitelka...

To vše jsem JÁ. (A to jsem určitě na mnohé role zapomněla...)

Učím se z každodenních zkušeností, poznatků, prožitků, činů..., chybující, celistvá...,

podobně jako každá žena...

 Ve všech rolích jsem byla a v mnohých stále ještě jsem NAPLNO.

Zjistila jsem, že životní realita má mnoho podob.

Zažila jsem neuvěřitelné prožitky, přijala Boha a vesmírné zákonitosti do svého života.

 

Rozhodla se přijmout plnou zodpovědnost za svůj život a za vše, co se mi děje.

Začala jsem svobodně vytvářet pracovní prostor, kde bych ráda zúročila svou tvorbu,

předala své zkušenosti dál, těm, co zájem mají,

učila a inspirovala ostatní svou vášní hrát si s obrázky, písmenky a slovy a

dívala se na vše s láskou a respektem, humorem, nadhledem, z jiných úhlů a v širších souvislostech...

 

Vášně:  

ŠKOLSTVÍ- Chci učit jen ty, co o to opravdu stojí, být průvodcem, v respektu. Rozhodla jsem se vytvořit internetový projekt UČÍME SE SPOLEČNĚ, kde bych ráda zúročila mou školskou praxi, podělila se s rozmanitými učebními přístupy, pomůckami, pracovními listy, mými autorskými, v praxi vyzkoušenými materiály... Ráda bych aktivně zapojila do projektu i širokou veřejnost, a možná i tak vytvořila podpůrný systém učebního materiálu s kontrolou pro učitele ve školní praxi.

RODINA- 3 kreativní děti, manžel- kutil, přístup k dětem zrajícící s věkem a zkušenostmi... (Kdo má 3 děti, tak asi ví, o čem mluvím... 😉 )

ZDRAVÍ- zodpovědnější aktivní přístup vycházející z celostní medicíny, etikoterapie..., aneb Jak se z rozumné matky bezvýhradně věřící klasické medicíně stala eko, ezo, bio "šílená" matka.

PŘÍRODA- zodpovědnost za zdraví i v zodpovědnějším přístupu k přírodě. Péče o Zemi, zahrádkaření, bylinky... Fenomén paměti vody- síla vědomé myšlenky na kvalitu vody a život... (Dr. Emoto)

MÓDA- vědomé oblékání podle metody Táni Havlíčkové... od povrchnosti k hloubce- cesta k většímu respektu od oblékání k jedinečnosti vlastní Duše...

BYDLENÍ- cesta svépomocného stavebníka rodinného domu...

SEBEROZVOJ- Centrum Nesměň, Lída Chrášťanská, holotropní dýchání, potní chýše, ceremonie, Osho karty-Ranka, Monika Michaelová...- rozmanité semináře, poskytující neuvěřitelné prožitky a zážitky, které mě velmi ovlivnily... Přijetí Boha a vyšší síly do svého života; pochopení mnohých souvislostí, univerzálních vesmírných zákonů, život v dualitě- propojení protikladů v každodennosti...

 

Právě aktuální je téma:

ŠKOLSTVÍ

Vnímám potřebu změny celkového nastavení povinné školní docházky v respektu k dětem, pedagogům i rodičům...

Sama jsem nedokázala vyhovět všem úhlům pohledu a požadavkům všech zúčastněných ve školní praxi učitelky na málotřídce, klasické státní škole. Snažila jsem se vyučovat tvořivě, používala rozmanité metody, formy a přístupy, vytvářela si vlastní pomůcky, přistupovala jsem k dětem jako k partnerům, snažila se je učit větší samostatnosti a zodpovědnosti za své učení. Nezvládla jsem ale v praxi zhmotnit požadavek prototypu bezchybného, dokonalého učitele.

Práce mě velmi energeticky vyčerpávala, byla v mém nastavení nesmírně časově náročná, navíc s neadekvátním ohodnocením a minimální vidinou platového i kariérního růstu...

Začala jsem se cítit velmi nesvobodně v tlaku očekávání některých rodičů na očekávané výstupy dětí, byl vysloven i požadavek nutnosti přísnějšího, autoritativního, mocenského přístupu k dětem. Cítila jsem značnou nesvobodu i ve svobodě vyjadřování- zákaz zveřejňování sdílení o škole na sociálních sítích, kritika i minimálních zmíněných alternativnějších úhlů pohledu ve výuce (např. informace, kterou děti vyvodily samy, že zvýšenou teplotou do 38°C se tělo brání nákaze a čistí se, že ji není potřeba hned léky srážet, že by bylo dobré nechat očistu přirozeně proběhnout, vyhodnotili někteří rodiče jako zcela nepřijatelnou a stěžovali si...).

Můj pocit nespokojenosti a nesvobody narůstal.

Rozhodla jsem se pro radikální změnu a dala výpověď. Z trvalého pracovního poměru, z práce, kterou jsem od malička chtěla dělat...

Hledala jsem nové směřování... Dala si cílenou půlroční pauzu... Čas pro nadechnutí se, odpočinek, pro zpracovnání zkušeností ze školy, které jsem zpočátku vnímala jako vlastní selhání...

Nejprve jsem chtěla úplně změnit obor, ale postupně jsem cítila, že školství je stále moje vášeň, jen je potřeba něco v nastavení u sebe změnit. Nechtěla jsem ani vyhodit ty bedny plné učebního materiálu, podkladů pro různorodé vyučování, osvědčených pracovních listů, zkrátka všeho, co jsem v praxi aplikovala, nebo plánovala vyzkoušet... Přemýšlela jsem, jak zúročit všechny tyto materiály, moji práci, nápady... Jak předat mé zkušenosti, inspirovat ostatní...

Opětovný návrat do klasického školství jsem sice neplánovala, ale současná životní výzva mě opět hodila do těchto vln. Zároveň bych ale ráda tvořila a učila jinak. Využila internetových možností a vytvořila zde virtuální prostor pro společné učení se těch, co mají skutečný zájem. Využila zde mých autorských, v praxi s úspěchem vyzkoušených učebních pomůcek a pracovních listů. Aktivně všechny zapojila do objevování. I celou moji skvělou rodinu. Rozhodla jsem se neopustit školství, jen to pojmout jinak...

Podělit se se širokou veřejností, se zájemci, o moje autorské listy s písmenky a básničkami, díky nimž se naučili hravě rozeznávat a psát jednotlivá písmenka všichni prvňáčci... Vytvořit i interaktivní program doprovázející tyto osvědčené pracovní listy, kde by se zapojila celá rodina a kde bych předkládala další mezipředmětové vztahy, vazby, náměty na výuku... Zapojovat by se mohli všichni a sdílet vlastní inspiraci, nápady, souvislosti, vlastní úhly pohledu...

Z celého tohoto projektu by mohl vzniknout systém materiálů i pro běžné pedagogy na školách, kterým by se pak v mnohém usnadnila práce. Daly by se doplnit kontrolní mechanismy, které by zaručily zpětnou kontrolu a nabídly další směřování... Žáci by se mohli učit zcela samostatně, dle svého tempa, možná by ani nebyl nutný hromadný nástup do škol... Vyřešila by tak opravdová motivace dětí k učení... Učitel by se pak mohl stát skutečným průvodcem ve vzdělávání, děti by se hromadně mohly zúčastňovat výtvarných, hudebných, tělesných činností, rozmanitých projektů...

To je ale hudba budoucnosti...

Jestli je reálná, nevím.

Rozhodla jsem se to ale zkusit a krok po kroku realizovat... Jak se to vše povede, netuším, záleží ale mnoho na Vás, na Vašem zájmu, zapojení se, aktivitě...

Ráda bych pokračovala ve vytváření rozmanitých učebních materiálů nabízející rozmanitá propojení, netradiční souvislosti… Tvořila svobodně, učila a inspirovala ty, co o to mají zájem a rozhodnou se investovat čas, energii, peníze, pomáhat, být aktivní, sdílet, komentovat...

Chcete změnu? Zaujala Vás tato myšlenka? Rádi byste se zapojili do tohoto projektu, nebo to vidíte úplně jinak? Reagujte, sdílejte, komentujte... Staňte se sami tou změnou...

Připojíte se?

 

Můžeme si zjednodušit učení, poznávání, objevování světa osvědčenými tradičními i netradičními pomůckami, metodami,

přispět můžete i Vy svými úhly pohledu, podělit se se svými postřehy, natočit videa, aktivně se zapojit…

 

UČÍME SE SPOLEČNĚ.

 

Hrajeme si.

Radujeme se z objevování nového.

Vše poznáváme, prožíváme a praktikujeme v každodennosti. (PPP)

Investujeme čas, pozornost, péči, peníze, energii do našeho celoživotního učení se.

 

 

Věřím, že každý svou jedinečností může změnit svět,

a pokud se rozhodne, může začít hned.

Tady a teď.

 

Učíme se společně v každodenním žití a bytí,

své životní pohledy zde dáváme k nahlédnutí…

 

Hrajeme si s písmenky, životem a obrazy světa,

někdy z toho vznikne i básnická věta…

 

Zajímá Vás učení se? Hravé, jiné, tvořivé?

Když se činnost skvěle daří, zabaví i zlobivé…

Učení se stává hrou,

když práce není povinnou.

 

 

Mohu Vám nabídnout inspiraci z vlastního života, z učitelství na 1. stupni, moje vlastní autorské pomůcky a pracovní listy.

Vše prověřeno v praxi. Testováno na dětech (školních i vlastních)… 😉

 Mohu Vám nabídnout tento virtuální prostor k hromadnému učení, sdílení, vzdělávání se, k obohacování se navzájem a šíření inspirace…

Mohu Vám nabídnout i osobní setkání, sdílení, rozhovor, přednášky, konzultace, semináře…, budete-li mít o to zájem.

Mohu Vám nabídnout moji tvorbu, e-booky, zkušenosti, postřehy, náměty, inspiraci…

Budu vděčna, stanete-li se součástí tohoto projektu, prostoru, a pokud se rozhodnete, můžete mi pomoci s mou prací. Podpořit mě vlastním sdílením, inspirací, podněty, nabídkami, finanční investicí, koupí, darem…

Napadají Vás další cesty, jak se stát součástí, jak být nápomocni?

Zajímá Vás ten projekt?

 

Je to na Vás. Stačí se jen rozhodnout. Svobodná zodpovědná volba- velký DAR pro člověka.

 

UČÍME SE SPOLEČNĚ.

www.janatlapova.cz

Logo UČÍME SE SPOLEČNĚ 

Připojíte se?

E-mail: ucimesespolecne@janatlapova.cz